Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Slutet på något kan alltid vara början på något annat...

Av Sofie - 4 januari 2012 00:09

  ....Julen och nyår över för denna gång. Lika bra det kan jag tycka, jo visst det har varit trevligt, mysigt och blablabla... men det kan konstigt nog bli tröttsamt med det mysiga och mindre konstigt nog kan det bli lite väl mycket med det goda ätbara. Har lyckats anlägga en sådan där "söt" volang runt midjan, jo visst kan en sån volan vara urgullig... om man är fyra år och den sitter på en söt ballerinadräkt och är gjord av tyg, men är man 35 och den sitter och pluffsar direkt på kroppen är det gulliga liksom helt bortblåst...

Neee fy, jag får helt enkelt köra hårt nu när ledigheten är över och hitta tillbaka till mina rätta rutiner och mit normala matintag. Har insett att för mig är det med mat som en del säger angående alkohol "Där spriten går in går vettet ur" och för mig då ist " Där maten går in går vettet ur" ... eller ne kanske inte var den bästa och fyndigaste kopplingen jag gjort, fast å andra sidan så syns det ju väldigt tydligt att hjärnan blivit helt förpluffsad av mitt svullande.   


För övrigt har som sagt julen varit bra, barnen nöjda med sina julklappar och min sambo fick en surfplatta av mig så han var glad som en speleman på julafton...Ett förövrigt mycket effektivt sätt om man som kvinna vill få vara ifred, en leksak för "stora" ...nu behöver vi inte prata nästan något alls med varandra, så vi kommer nog just därför vara ihop tills vi blir gamla och grå, jag menar om några månader så kommer vi ha umgåts och pratat så lite med vrandra att det blir som att träffa en ny kille...låter han bli att raka sig så blir även utseendet lite annorlunda...spännande!! ;)


Appropå rakning, var min sambo så rar så han invigde min julklapp från honom...Hans ben blev så lent och fint, då han "bara" var tvungen att prova min epilator som jag fick av honom. Kan ju säga att jag inte kände mig mer lockad att använda denna "pinarpryl" efter jag såg hans ansikte förvridas av smärta medan han utalade AAAAAAJJJJJJJ, AAAAAJJJJJ gång på gång medan han drog den där apparaten över benet... Och detta tycker han att jag ska utsätta mig för???  Neheeedå, inte nu när han börjat...vi kan väl köra tvärt om här hemma, han kan köra lena ben och jag yllebyxor på benen och piassavakvastar under armarna, jag har ju för sjutton fött hans barn, lite smärta ska väl han få äran att ta på sig också!   

 
 
Ingen bild

Jörgen

4 januari 2012 11:26

Helt ärligt Sofie, blir det nån större skillnad om han låter bli att raka sig ett par veckor?

Sofie

18 januari 2012 21:11

Hahaha, ne du har faktiskt rätt...moppemustachen är inte svår att känna igen...;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 maj 2014 18:59

Vems fel? Vems ansvar? Eller vänta nu, kräver min omgivning att jag har ett eget ansvar? Kräver min omgivning att jag har skyldigheter själv? Nej fy sjutton! Jag har endast rättigheter jag har också all rätt att lägga över ansvaret för i princip allt...

Av Sofie - 16 januari 2013 18:09

Hon säger... Hon tänker...   Det är lördag och sambon kommer med förslaget att de, om hon vill kan åka till en möbelaffär och titta på soffor. Hon säger, -Ja, det kan vi göra, det blir trevligt.  Hon tänker, att det är ju trevligt att strosa...

Av Sofie - 12 januari 2013 09:33

Hon tänker... men säger...   Hon har efter en lång dag med arbete, hjärnan full med jobbartankar samt en hel del måstebestyr äntligen slagit ner rumpan i fåtöljen, där sitter hon och njuter av sitt kaffe och känner bit för bit hur kroppen och hj...

Av Sofie - 28 december 2012 08:45

Ernst har, till min förvåning strumprydd, lagat sina mat och demonstrerat sina kreativa ideér. Leila har efter allt bakande och godistillverkande med sin kåtblick riktad mot tv-kameran återigen talat om för de tv-tittare som inte lessnat att få hål i...

Av Sofie - 9 november 2012 16:55

Har i dagarna återigen fått bevisat för mig hur upprördhet, irritation, ilska ja, vad vi än väljer att benämna det, tar för mycket energi. Frågan är dock hur i allsin dar går man till väga för att inte köra fast i argträsket? Jag har ingen aning hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards