Alla inlägg under juni 2012

Av Sofie - 23 juni 2012 21:42

Herrejisses, vad händer?? Jag kommer tillbaka till det snart...

Fast jag börjar med pladdret runt omkring först, sånt pladder som jag kan garantera fler av det manliga könet dvs inte bara min sambo tycker är så jobbigt med vissa tjejer när det ska berätta någon. De måste börja historien med bakgrunden för att sedan få in lite sidofakta och därefter...efter en lång stunds pladder komma till saken, om de inte blir avbrutna av den otålige mannen då förståss. Jag tänker i alla fall börja med pladdret denna gång, eftersom jag vill göra det och jag får. 


Midsommardagen ser ungefär lika ut som mina andra lördagar, åtminståne efter våra övernattande vänner med sina två barn åkt hem. Rev ur alla sängkläder ur alla bäddar efter sovgäster, drog igång en sprängfylld tvättmaskin. Plockade disk, plockade undan och städade både ute på altanen och inne efter midsommarfirandet och gästbesök. Medan jag håller på bestämmer jag mig för att efter jag är klar ska jag gå ner till affären och hyra en riktig mysfilm. En sån där som det nästan är förbjudet att gilla och som jag ibland inte alls uppskattar medans nästa gång jag bara älskar. en så kallad Romkom, Romantisk amerikans komedi, ett riktigt dravel men som får en att sitta med ett sånt där fånigt leende på läpparna och en varm känsla i hela kroppen. Sagt och gjort, jag kilade efter allt fixande ner till affären, handlade lite som behövdes till kvällens tacomiddag samt hyrde mig en film.


Efter maten är avklarad och efter ett till besök till affären, denna gång för att barnen ska få sitt lördagsgodis samt för att Thilia också vill hyra en film till sig, samt efter att jag hängt andra laddningen med tvättade lakan på tork lägger jag mig tillrätta i Fabians soffa (ja, måste låna hans tv eftersom min sambo sover som en liten gris på soffan) och sätter på filmen. Filmen heter: I don´t know how she does it med Sarah Jessica Parker som en hårt arbetande mamma med två barn och hur hon lyckas väva ihop allt i sitt hektiska liv. En bit in i filmen sover hela familjen medan hon ligger vaken i sin säng och gör listor i sitt huvud.... Men vänta nu, vad är detta??? Jag tänker att det måste betyda att finns fler knäppgökar än jag därute som har denna skumma grej för sig. Kan inte låta bli att undra om det till och med är vanligt att göra så? Varför har jag aldrig hört det för? Gör både män och kvinnor så?? 


Viss igenkänningsfaktor känner jag i huvudpersonen dvs stressande Parkerdamen i filmen, även om hon dock har ett något mer tjusigare jobb än mig samt finare våning och icke att fröglömma en barnflicka samt en man som även han gör karriär samtigt och även han springer runt hemma och plockar upp saker, fixar inför kalas osv. Det jag dock inte kan känna igen mig i är att hon inte det minsta ser ut att hålla på att krackelera. Se sådär sliten och trött ut som en annnan kan tycka att man ser ut. Blir så förbannad också eftersom hennes karl verkar kunna jobba och vara borta hemmifrån utan problem medan hon tampas med dåligt samvete samt ber om ursäkt hela tiden för att hon inte räcker till...Gör jag så tänker jag?? ....hmmm  Bluff tänker jag och bestämmer mig för att jag inte gillar filmen.


Besviken på att filmen som jag i början kännt igen mig så mycket i inte håll måttet hela vägen går jag efter den är slut ut på altanen och känner hur ilskan börjar skjuda inom mig när jag ser att det börjat regna, blickar bort på min torkställning där alla mina nytvättade lakan hänger och nu får sig en regnsköljning som jag absolut inte önskat...PEST!!    

Ovido - Quiz & Flashcards