Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Död mans kista...eller snarare levande mans döda kista

Av Sofie - 7 oktober 2011 07:14

Hur överlever man en levande mans döda kista? Om jag trodde att det hjälpte skulle jag plocka bort föda som jag trodde orsakar dessa sumpgasliknande utsläpp som till och med kan få mig att vakna på natten.   

Det värsta är att mannen i fråga i så fall skulle bli helt utan föda...För det spelar ingen roll för kistan är rutten!

Har övervägt att sova med gasmask eller funderat på eget sovrum, men tanken att sova med gasmask förkastade jag lika snabbt som den dök upp i mitt huvud...Sova i eget rum var också ett alternativ som jag valde bort eftersom rummen i huset inte räcker till samt att jag  ju faktiskt om man bortser från gasutsläppen gärna vill sova brevid mannen.

Detta kan verka överdrivet och rätt oviktigt att ens bemöda sig med att skriva ner, men jag talar inte om helt vanligt "släppa väder" utan om en gas som är så tung och illaluktande så min säng lika gärna kunnat stå brevid reningsverkets värsta uppsamlingskar.  

Jag har till och med funderat på uppkomsten av åldrandets "små" tecken, det kan enligt mig faktiskt vara så att mina små hudstreck i ansiktet inte alls varit lika många om inte mitt face varje natt legat i den värsta utsläppszonen. Jag menar herrejisses, vid andra farliga utsläpp ombeds folk att stänga fönster och hålla sig innomhus...och där ligger jag och mitt ansikte mitt i värsta gasutsläppet helt försvarslös.

Tro mig när jag säger att jag försökt komma på hur den ruttna kistan ska kunna renas, än har jag inte hittat någon lösning som inte är direkt farlig för mannen som bär på kistan. Jag är tacksam för alla för mannen "säkra" tips till en räddning.   

Tills dess får jag het legitimt skylla min askgråa ansiktsfärg, påsarna under ögonen, rynkorna, dåliga hyn, samt eventuell dålig andedräkt och även livlöst hår på de ohälsosamma gasutsläppen som läcker ur den levande mannens döda kista...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 maj 2014 18:59

Vems fel? Vems ansvar? Eller vänta nu, kräver min omgivning att jag har ett eget ansvar? Kräver min omgivning att jag har skyldigheter själv? Nej fy sjutton! Jag har endast rättigheter jag har också all rätt att lägga över ansvaret för i princip allt...

Av Sofie - 16 januari 2013 18:09

Hon säger... Hon tänker...   Det är lördag och sambon kommer med förslaget att de, om hon vill kan åka till en möbelaffär och titta på soffor. Hon säger, -Ja, det kan vi göra, det blir trevligt.  Hon tänker, att det är ju trevligt att strosa...

Av Sofie - 12 januari 2013 09:33

Hon tänker... men säger...   Hon har efter en lång dag med arbete, hjärnan full med jobbartankar samt en hel del måstebestyr äntligen slagit ner rumpan i fåtöljen, där sitter hon och njuter av sitt kaffe och känner bit för bit hur kroppen och hj...

Av Sofie - 28 december 2012 08:45

Ernst har, till min förvåning strumprydd, lagat sina mat och demonstrerat sina kreativa ideér. Leila har efter allt bakande och godistillverkande med sin kåtblick riktad mot tv-kameran återigen talat om för de tv-tittare som inte lessnat att få hål i...

Av Sofie - 9 november 2012 16:55

Har i dagarna återigen fått bevisat för mig hur upprördhet, irritation, ilska ja, vad vi än väljer att benämna det, tar för mycket energi. Frågan är dock hur i allsin dar går man till väga för att inte köra fast i argträsket? Jag har ingen aning hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards