Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Vad hände???????

Av Sofie - 16 september 2011 20:43

...Det är ju knappast så att min hjärna varit nollställd de senaste dagarna och därav min tystnad, utan skumt nog fanns det något runt min lilla dator och mig som pågick hela tiden och kallades för "liv"... 

Tre filurer fanns i min närhet och det visade sig att de två korta gulliga och den lite längre och morrigare var min familj, barn och sambo hette det visst. Med sin familj ska man umgås och den långe lite morrige, som ibland inte alls var morrig utan rätt söt, skulle jag samtala med och när jag precis fått grepp om detta med samtalen och tyckte det var rätt trevliga skulle det samtalas väldigt nära, så nära så munnarna trycktes mot varandra, då kom det inte ens några ord.

Fast detta samtal märkte jag att jag tyckte var mycket mysigt. De korta sk. mina barn ville ofta ha min hjälp och de var väldigt mysiga att umgås med.

Som om denna omtumlande erfarenhet räckte, nehe då. fick se en papperslapp med massa tider på och den talade tydligen om att jag skulle åka till ett så kallat arbete just de tiderna som stod på pappret...Arbetet klarade jag utan missöden och tänkte att detta med "liv" kan jag nog fixa trots allt.

Det visade sig dock att efter tiden på arbetet skulle det göras en hel massa annat i "hemmet", hemma var en jättestor rektangulär slags trälåda som man bor i. Där inne fanns en hel massa skumma grejor, bla något som hette möbler. Jag skulle tydligen "städa", vilket visade sig betyda gnida trasa över möblerna, suga upp smått ulligt med en högljudd sug och gnida svamp och trasa över en vit sitt grej som man tydligen kissade i.

Jag skulle inte bara göra saker i detta hem utan åka iväg på något som hette föräldramöten, två gånger skulle jag sitta i en annan stor låda som inte hette hem utan skola, med massa andra långa och som också tydligen hade korta sk barn hemma i sina hem. 

Varje gång jag såg min chans och skulle smyga mig tillbaka till min dator visade det sig att det ljusa ute blivit svart och det då var dax att ligga ner och blunda jättelänge och när jag precis tyckte det var som skönast att blunda var det dax att öppna ögonen och börja om med allt igen...

Nu är dock allt som det ska, jag sitter framför min dator, ordningen återställd! ;)  

             

 En upplevelse som krävde hämnd...


Stod så trött så jag nästan halvsov sent igår kväll och skulle borsta mina tänder...hinner bara borsta ett par borsttag när jag känner hur det inte alls smakar mint som mina smaklökar förväntat sig utan smaken som sprids i munnen är istället en stark papayafruktig parfymsmak. Började må så illa och hur mycket jag än sköljde både mun och tandborste så blev jag inte kvitt smaken.

Detta kan i och för sig kan vara ett hett tips till alla de som lider av dålig andedräkt och vill spara in ett par kronor på att slippa köpa munvatten. Det kan bli en ny duo-produkt som ex. tvål och shampo i ett, för den sparsamma. Jag kände dock varken tacksamhet eller glädje över att behöva krypa i säng med tvålandedräkt. Det jag kände var snarare ett brinnande behov av hämnd...

Egentligen visste jag inte vem i familjen som genomfört detta illdåd men med tanke på vem som alltid tidigare utsatt mig för sina practical jokes, var jag rätt övertygad. Därför slet jag upp markos tandborste ur tanborstmuggen och pressade ner borsten i en burk med vit, tjock, krämig, aloe verakräm. Jag tryckte ner borsten så mycket så krämen tillslut sipprade ut längsner vid borstfästet. Nöjd med mig själv och vad jag åstadkommit, med det som tidigare varit en helt vanlig tandborste, gick jag och lade mig och min ilska tillsammans med smaken av tvål var konstigt nog som bortblåst.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 maj 2014 18:59

Vems fel? Vems ansvar? Eller vänta nu, kräver min omgivning att jag har ett eget ansvar? Kräver min omgivning att jag har skyldigheter själv? Nej fy sjutton! Jag har endast rättigheter jag har också all rätt att lägga över ansvaret för i princip allt...

Av Sofie - 16 januari 2013 18:09

Hon säger... Hon tänker...   Det är lördag och sambon kommer med förslaget att de, om hon vill kan åka till en möbelaffär och titta på soffor. Hon säger, -Ja, det kan vi göra, det blir trevligt.  Hon tänker, att det är ju trevligt att strosa...

Av Sofie - 12 januari 2013 09:33

Hon tänker... men säger...   Hon har efter en lång dag med arbete, hjärnan full med jobbartankar samt en hel del måstebestyr äntligen slagit ner rumpan i fåtöljen, där sitter hon och njuter av sitt kaffe och känner bit för bit hur kroppen och hj...

Av Sofie - 28 december 2012 08:45

Ernst har, till min förvåning strumprydd, lagat sina mat och demonstrerat sina kreativa ideér. Leila har efter allt bakande och godistillverkande med sin kåtblick riktad mot tv-kameran återigen talat om för de tv-tittare som inte lessnat att få hål i...

Av Sofie - 9 november 2012 16:55

Har i dagarna återigen fått bevisat för mig hur upprördhet, irritation, ilska ja, vad vi än väljer att benämna det, tar för mycket energi. Frågan är dock hur i allsin dar går man till väga för att inte köra fast i argträsket? Jag har ingen aning hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards