Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Slår ett slag för jämställdheten och får göra det jag vill på samma gång...

Av Sofie - 11 september 2011 15:37

Ställde Marko vid spisen att kocka medan jag själv hade lite fixarfrojekt att pula med. Har kikat endel på fina förvaringslådor i papp på olika affärer och återigen blir jag skeptisk, inte endast pågrund av att mina surt fördärvade slantar ryker eller för att min sambo är väldigt "ekonomisk" utan för att de också är rätt trista...Kan man köpa dem i affären har ju fler människor lika dana hemma, dvs. god bye till det unika.

Jag har till markos förtret sparat på gamla "bra att ha" skokartonger och köpte nu när vi var och handlade lite olika inslagspapper som kostade 22kr styck. Bestämde mig för att pröva med spraylim för att slå in lådorna.

   

Material: Gamla skokartonger och chokladask, presentpapper, sax, penna och en linjal och spraylim (funkar med papperslim, mindre ångor men mer krångel).

 

Mätte upp runt lådan... lådkantens höjd + 2cm runt hela ritade runt hela lådan efter jag placerat den i mitten.

     

klipper bort en kvadrat på varje hörna av pappret och klipper 2cm diagonalt i varje hörn. Spraylima fast botten på lodan mot papprets mitt först sedan är det bara att spraya och gnida fast kant efter kant. Sist viker man in det som sticker upp ner i lådan. Samma procedur med locket.

      

Så här blev första lådan.

Jag hann påbörja en till men limsprayångorna fick mig att lägga ner för ikväll...kan vara bra om man har möjlighet att vara ute och spraya.

Fixade lite mer i tvättstugan igår kväll... Fick syn på att den vita hissgardinen som hängt där inne att bra tag var något solkig och dammig...såg också att den irriterande nog inte gick att tvätta. Nehee då fick jag sy en egen enkel variant av det rutiga textilvaxdukstycket som jag slet bort från diskhon.

  

Det blev inte lika proffsigt som köpta hissgardiner men det är ju bara en tvättstuga och sy är inte riktigt min starkaste sida. Att få göra tvättstugan fin i en annan fär än blått är min högsta önskan men det kostsamma projektet att renovera tvättstugan helt ligger väldigt långt ner på listan...köket, badrummet och tv-rummet kommer definitivt före...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 maj 2014 18:59

Vems fel? Vems ansvar? Eller vänta nu, kräver min omgivning att jag har ett eget ansvar? Kräver min omgivning att jag har skyldigheter själv? Nej fy sjutton! Jag har endast rättigheter jag har också all rätt att lägga över ansvaret för i princip allt...

Av Sofie - 16 januari 2013 18:09

Hon säger... Hon tänker...   Det är lördag och sambon kommer med förslaget att de, om hon vill kan åka till en möbelaffär och titta på soffor. Hon säger, -Ja, det kan vi göra, det blir trevligt.  Hon tänker, att det är ju trevligt att strosa...

Av Sofie - 12 januari 2013 09:33

Hon tänker... men säger...   Hon har efter en lång dag med arbete, hjärnan full med jobbartankar samt en hel del måstebestyr äntligen slagit ner rumpan i fåtöljen, där sitter hon och njuter av sitt kaffe och känner bit för bit hur kroppen och hj...

Av Sofie - 28 december 2012 08:45

Ernst har, till min förvåning strumprydd, lagat sina mat och demonstrerat sina kreativa ideér. Leila har efter allt bakande och godistillverkande med sin kåtblick riktad mot tv-kameran återigen talat om för de tv-tittare som inte lessnat att få hål i...

Av Sofie - 9 november 2012 16:55

Har i dagarna återigen fått bevisat för mig hur upprördhet, irritation, ilska ja, vad vi än väljer att benämna det, tar för mycket energi. Frågan är dock hur i allsin dar går man till väga för att inte köra fast i argträsket? Jag har ingen aning hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards